Tuesday, January 27, 2009

Berbekam di Downtown, Cheras


Pengalaman pertama berbekam..
(26/1/2009)

Salam kengkawan, kalo bagi yg x tau lagi aku nak kabor pada kome suma nih. berbekam adalah sunnah Nabi dan ia adalah satu amalan yg disunatkan ke atas kita utk melakukannya selagi masih hidup di dunia. bukan per, ia dpt membersih darah dan menyihatkan tubuh badan. so ini ceritanya, aku igt aku chat tubuh badan (sbb badan jarang sakit). tp bila aku try bekam angin, terkujat sbb abes badan aku merah2 menunjukkan ada masalah kat tempat yg dibekam tuh. so sbb nak jaga badan punye pasal, aku pon teruskan dgn bekam darah utk mencuci toksin dalam badan sekaligus membuang darah2 kotor yg ada kat badan aku nih..so, sesape yg rasa da chat sgt tuh apa kata korg g try bekam nih tgk betul ker korg tuh chat?? hehehe..

Memula dia wat bekam angin (15 spot)

So inila hasilnya..merah menandakan ada masalah angin n darah kotor (tersumbat)..

Terus melakukan rawatan utk bekam darah ha..
(nampak scary, tp x sakit pon)

Tuh dia darah2 kotor da kuar suma..aku da kembali chat. yey!!!

1 comment:

Anonymous said...

takda tinggal parut ke bekam2 ni? brapa lama boleh hilang parut eh?