Saturday, October 4, 2008

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI !!!


Hari Raya tiba lagi

1 Syawal da menjelang tiba..raya taun nih aku rasakan hambar sbb kurang persediaan mental n fizikal. aku sekeluarga pulang ke kampung omak den di gemencheh, N9. aku terlambat bangun utk gi semayang raya (alih2 x gi ler sbb suma org da blk dr masjid pon time tuh). dahla bangun2 wat muka selebet. tp hati tenang sket lepas mintak maaf dgn kedua org tua n adik beradik. lapang dada sbb da bermaafan. bukan per, kengkadang kita x tau kita nih pernah kecikkan hati diorg ker. so secara x langsung, aidilfitri nih adalah masa utk kita suma bermaafan.

raya pertama beraya di rumah sedara mara di kampung. raya kedua kami ke rumah kak ipar aku kat kota tinggi, Johor. walopon jauh tp hati tetap gembira sbb bila lagi nak gi berjalan raya kalo bukan time ni.kena plak dtgnyer setaun sekali. raya ketiga kami beraya ke kluang, ayer hitam, senawang (rumah bakal pak mertua) n terus pulang ke bangi. alahai penatnyer raya ketiga nih..xperla, setaun sekali jer pon kan?? hehehe..



Bergambar di rumah Mak Khalid

Aku n boy da wat muka ala2 rabak giler!!


Aku n ayahanda di rumah mil (kak ipar)


Muka bersemangat nak gi beraya (padahal x gi semayang raya)..alahai!!!


Nak bergaya dgn spek baru beli kat tampin


Dari kiri : Pipi, ayah n ati


Aku n bonda di pagi hari raya (baru perasan aku da gemuk time nih), tidak!!!


Kat umah Pak Ngah bukit

Sempat lagi men mercun kat kampung..haha!!

No comments: